Sommarens läsning!

2012-06-30 / 11:32:11

De här pocketböckerna har jag köpt mig för att läsa i solstolen en solig dag eller i soffan en regning dag under sommaren och semestern! Åh jag längtar efter ledigt nu och få gå in i bokens värld!

I dag blir det en tur med båten och sushi i kväll! Gött!

MIN DRÖM BLEV SANN!

2012-06-29 / 21:55:00
I dag för ETT ÅR sedan blev min DRÖM SANN!
Jag fick äntligen komma till Kina, Peking och GÅ, STÅ och sitta på KINESISKA MUREN!!!! Så mäktigt och häftigt att få komma dit och uppleva något som jag haft som dröm så länge och pratat om. Och året 2011, året jag gjorde min livs resa, året jag fyllde 30 år, då fick jag uppleva och genomföra min dröm! Att besöka Kinamuren och gå på den, stå på den och sitta på den! ÅH puh va varmt det var denna dag, den 29e juni 2011 men åh va underbart att ha fått vara där, på plats, på muren! Ett MINNE för LIVET!!!!! Tack E för att du följde med mig och upplevde min dröm tillsammans med mig denna dag!

Äntligen helg!!!

2012-06-29 / 17:14:29
Äntligen helg och fredag! Jag är dödstrött och hela kroppen känner av att sommaren är här och semestern nära.. Det är lugnt på jobbet då arbetsuppgifterna, saker att göra och barnantal minskar och alla snart har tagit sommarlov/semester. Jag längtar efter semestern nu och ledigt!! Läsa en bra pocketbok i solstolen, sola. bada, cykla,grilla och bara va!!! Allt det jag gjorde under midsommar ju men under flera dagar, veckor!!
Tråkigt att sluta på jobbet då mitt långvik går ut för jag trivs kanon bra där med kollegor, barn och föräldrar men det kommer nya långvik, tjänster och jobb! Men det bästa denna sommaren är ju att jag får semestern betald eftersom jag haft månadslön så 4 veckor ska jag ha ledigt i sommar! Sen får vi se vad som händer och sker till hösten!
Men nu är det helg, solen och sommarvärmen har bytts ut mot regn.. så det bli tacos,godis och film med min älskling i kväll! Fredagsmyys på hög nivå det! ;) Så äntligen helg och vila! Trevlig helg på er!

Kvällstur med båten!

2012-06-29 / 17:03:25
I onsdags var jag, E och mamma ute och åkte båt i det strålande fina vädret, vi åkte till en ö ute i Vänern, grillade, åt god mat och njöt i kvällssolen. En fin kvällstur som det ska bli mera utav i sommar med båten! Härligt!

Midsommar i bilder!

2012-06-26 / 23:21:25
Min Midsommar 2012!
Anna, Benjamin, E, Andreas och Tanja på bryggan!
Jordgubbar i massor hela helgen lång!
Benjamin!
Slappa dagar i solstolen!
En kall cider i solen!
Grillat ÄR godast!
Ett glas rosé vid den fina sjön på kvällen på midsommarafton!

Midsommar helg i stugan!

2012-06-24 / 20:28:26
Vi åkte till stugan ( E`s föräldrars stuga ) i torsdags kväll och vilket fint väder vi haft! Vi har grillat, åkt båt, badat badtunna, haft våra vänner Anna, Hoffa och barnen på besök, läst bok, slappat, grillat ännu mera, ätit massor av jordgubbar och haft det lugnt och gött några dagar. E doppade sig i sjön, fast det var inte varmt alls, jag doppade fötterna det fick räcka, men jag hoppas sjön värms upp mer och mer så jag kan bada längre fram i sommar! Men det har varit en härlig helg både för kropp och själ!

Bloggen krånglar lite för mig i dag så bilder försvinner, bilder kan inte laddas upp så det kommer mera bilder från helgen en annan dag..

GRATTIS MAMMA!

2012-06-24 / 19:16:33
I dag fyller min mamma år, GRATTIS!! Vi har varit på kalas hos mamma i eftermiddag där vi åt god smörgåstårta och jordgubbstårta! MUMS! Min bror var där med småtjejerna så det var full fart! ;) Nu blir det soffan och ladda inför jobbet denna vecka!

Åka båt!

2012-06-24 / 18:57:13
I torsdags köpte mamma båt! Min bror och E körde den till M-viken och båtplatsen och när jag slutade jobbet så åkte vi en sväng med båten! Mamma satt vid ratten och E hjälpte henne och lärde henne att köra och fixa med båten. Den var jätte fin och det ska bli gött att komma ut på Vänern i sommar med båt! Hoppas solen håller sig framme om dagarna och kvällarna bara!

Trevlig midsommar!

2012-06-22 / 16:46:53
Midsommarafton,sol, jordgubbar, en kall cider, grillat, badtunna och vänners sällskap! Vi har det gött vid stugan  och vi har en lugn och skön dag! Trevlig midsommar! 

Jordgubbar i massor!

2012-06-20 / 20:21:49

I dag har vi haft midsommarfirande på jobbet med barnen då vi sjöng sånger och dansade runt midsommarstången som alla barn gjort så fint med blommor! Sen frossade vi i jorgubbar, både fröknar och barn hela dagen lång känns det som ;) ååh vad jag älskar jordgubbar, det är verkligen sommar!! Kan inte äta för mycket jorgubbar och det måste köpas mycket nu inför midsommar på fredag. I dag är det sommarvärme ute och shortsen på! Vi har varit och köpt en flytväst till mamma då E ska hjälpa till att hämta båten i morgon som mamma köpt och köra den till M-viken där mamma fått båtplats! Vi har redan flytvästar eftersom vi har tillgång till båt vid E`s föräldrars sommarstuga men mamma ska ju så klart få en egen, eftersom hon nu är båtägare och dessutom fyller hon år på söndag!
Nu har vi suttit ute i solen och faktiskt mumsat pizza.. kände inte för att göra mat i detta fina väder, och nu ska vi se film som vi hyrt och mumsa popcorn.. i dag är en speciellt dag för oss, som vi firar lite extra i bland! ♥

I dag, för 7  ½ år sedan var vi i London tillsammans då E jobbade där inom Ikea och vi några semesterveckor i hop, eller ja jag hade semester och han jobbade några av de veckorna, vi firade ett halv år tillsammans och satt nykära på en uteservering i London! Det var tider det! ;) Men jag älskar honom bara ännu mer nu efter alla år, när vi nu sitter här i vår soffa och ska mysa med film och popcorn en vanlig onsdag som denna! ;)

Jag i London, juni 2005!

Måndag och avtackning!

2012-06-18 / 20:44:26
I dag har vi haft utvärderingsdag hela dagen på jobbet så inga barn utan massa utvärderingspapper att skriva och prata om. Det var även fika med god tårta och firande/uppvaktning/avtackning i dag, av kollegor som fyllt år, ska sluta på förskolan och jag som slutar mitt långvikariat på förskolan! Jag fick en blomma av rektorn och ett fint halsband med smycke av mina kollegor! ;) TACK ALLA! Det var jätte gulligt, men samtidigt så är det så tråkigt att sluta, samtidigt som jag känner mer och mer att det är dags att gå vidare! Jobbar tre veckor till som vik, sen ska jag unna mig sommarledigt!!! Sen får jag ta nya tag till hösten med jobb, vikpoolen eller om det kommer upp en chans på en tjänst!
När jag kom hem hade E varit och hämtat min dator, så nu är den LAGAD, TACK snälla Johan som hjälpte mig att fixa datorn!! Så nu är bilen lagad och fixad, datorn lagad och fixad och sen är det bara min display som ska lagas på min iphone!
Regnet bara öser ner ute och det är midsommar på fredag, jag bara undrar, vart är sommaren och värmen!!??

För ett år sedan i dag stod jag här upp, i en HÖG byggnad i Hongkong i värmen! Häftigt och härligt!

/Fridas Vardag

Lugn helg med sol och regn!

2012-06-17 / 21:56:43
I lördags var det återigen dags för statsloppet här i kd och det betyder folkfest och massa spring! ;) Så jag cyklade ner, satte mig på gräset och kollade alla tappra människor som sprang, som kämpade i statsloppet och det var massa folk överallt, musik och stämning. Sen åkte jag och hämtade min kära sambo som kom med tåget från Oslo. Vi tog en promenad när solen tittade fram senare på kvällen och kollade in bryggan i m-viken. Min mamma har äntligen fått båtplats efter att ha stått i kö i flera år, så nu ska hon köpa båt! Det ska bli kul att få tillgång till en båt och att komma ut på vänern och vattnet i sommar! Tur att min kära sambo kan med båtar och sjöliv så jag kan känna mig trygg i båten, för jag själv är ingen båtmänniska direkt även om vi hade båt under min uppväxt. Men det ska bli gött med båt och att åka ut en tur på det öppna vattnet, se och uppleva vänerns alla öar vi kan ta oss till!
Vi avstyrde planerna för kvällen och bestämde oss för att bara "va" istället! E skippade fotbollen på tv:n för en kväll och vi åt god mat, kollade på film, myste och mumsade jordgubbar!
I dag har det regnat, ösregnat och solen sken för fullt förut så väldigt ostadigt väder. Mamma var här på en fika och sen har jag ägnat dagen åt att städa!!! Jag satt på balkongen ( 2 timmar!!) och skurade balkong räcket, balkongväggarna och golv så det blev kanon fint till slut och sen städade jag och grejade inne, så fint blev det! Min kära sambo har grejat med min bil i dag med hjälp av en kompis, så nu är avgasröret fixat och lagat, så TACK älskling och Rikard för det! Nu kan jag köra bilen utan att det låter massa! Tacos och fotboll i kväll då, eller jag sitter mest vid datorn.. Laddar inför en ny vecka på jobbet, denna vecka bara 4 dagars, då midsommar är redan på fredag!!
Älskar Svenska Jordgubbar, MUMS!
/Fridas Vardag

Äntligen helg och så trött!!!

2012-06-15 / 18:35:38
Ja nu är det äntligen helg och jag har längtat efter helgen hela dagen lång. Jag är sååå trött och sliten och vill bara vila, sova och bara va!! Hade stängning i dag då jag ställde upp för en kollega som var ledig och i dag gjorde jag min sista dag som månadsanställd! På måndag börjar jag jobba som tim vikarie igen fast ändå blir jag kvar tre veckor till på jobbet så det blir nog bra. Trivs jätte bra men känner mer och mer att det finns andra alternativ och jobb och jag ser fram emot lite ledig och sommarsemester! E åkte till Oslo i morse för att umgås med två polare som bor där och se fotbollen på tv, så i kväll ska jag inte se på fotboll här hemma även och Sverige spelar. E kommer hem i morgon igen men i kväll blir det "egentid" och Fridakväll med thaimat, film, skvallertidning och liite godis mums! Så nu intar jag soffan och slappar hela kvällen lång, så gött! Trevlig helg!

Vardag och sommarvärme!

2012-06-13 / 19:56:48
Sommaren är här och jag börjar längta efter sommarledighet! Vi hade sommarfest på förskolan i måndagskväll med sommarsånger med barnen och picknick med kollegorna, trevligt! Fick både blommor och choklad av tacksamma föräldrar och sånt värmen alltid! E är hemma och han grejar för fullt hemma i lägenheten och på balkongen nu senast. Så det händer nått nytt varje dag här hemma när jag kommer hem från jobbet. Härligt! Annars är jag lite depp nu tyvärr.. då min mobil har gått sönder, eller ja jag tappade en skål som hamnade rakt PÅ min display och den gick i kras!! :( åh va tråkigt och dyrt.... sen har min dator lagt av!?? och den är inte ens ett år gammal, så nu har jag gett den till Johan som är duktig på datorer så jag hoppas han kan laga/fixa den! SEN när jag åkte hem från jobbet i går så lät min bil VÄRRE än en raggarbil då avgasröret gått sönder eller AV! Så den bilen kan jag inte åka i eller ens sitta i typ.. :( så allt går just nu sönder för mig och visst jag fick mina skattepengar nyss men allt behöver väl inte gå till att laga mobil, dator och bilen.... !!? TRÅKIGT! Men solen skiner, det är sommarvärme, jag jobbar med härliga barn om dagarna och min kära E är hemma igen och jag mår rätt bra ändå! ;) Fast åååhhh va "off" man blir när inget fungerar som det ska! Nu ska jag mumsa nybakad rabarberpaj med min kära sambo som bara ser på fotboll!!!!
Trätrall på balkongen blev fint de!
Lite blommor och ljus piffar upp på balkongen i sommar!
/Fridas Vardag

En härlig helg med fotboll och grillat!

2012-06-10 / 20:05:55
Det var gött att vara ledig i onsdags mitt i veckan tillsammans och vi grillade, åt gott och myste på kvällen.
Jag har sovit dåligt och hostat om nätterna hela veckan så jag var bra sliten i slutet av veckan, så jag prioriterade vilan, min hälsa så jag skippade personalsommarfesten med mina kollegor, tråkigt men sant så kommer jag att sluta där i juli.. det är vikarier som går före med sina LAS dagar så jag slutar på mitt jobb i juli... Men sen väntar semester, sen vikariepoolen igen så jobb det lär jag få igen! Men lite depp är det och energin försvann i slutet av veckan på jobbet... Så att E är hemma och stöttar är underbart för det är såå skönt att vara två igen! Hoppas han får jobb snart oxå men i fredags kom våra skattepengar så det var ju kanon nu inför sommaren! I fredags började fotbolls EM så här lär tv;n stå på hela dagarna/kvällarna i en månads tid nu!..
I fredags var jag så sliten efter öppning av förskolan och veckan med lite sömn så jag bäddade ner mig i sängen direkt efter jobbet vid 14, låg och plöjde massa One Tree Hill avsnitt från nya, sista säsongen resten av eftermiddagen/kvällen.. E och några grabbar satt i soffan framför fotbollen på tv;n så det är gött att vi har två tv apparater här hemma!
I lördags lika så, massa vila och one tree hill avsnitt.. sen åkte vi upp till E`s föräldrar i stugan och fick massa gott grillat, en kall cider, vi satt länge och väl på altanen och åt gott! Sen kom regnet men då satte vi oss inne, kollade mer fotboll och åt massa jordgubbar! Sov riktigt gott som vanligt i stugan med allt det tysta runt omkring.. Väldigt behövligt.
Nu är det ännu mer fotboll på tv, nyss ätit en god middag och snart blir det soffan... ladda inför en vecka med massa jobb, sommarfest med barnen och föräldrarna, två stängningar av förskolan tis och fre och umgås med min sambo mellan fotbollsmatcherna!
E hade köpt en gungstol i torsdags som han länge velat ha och den är riktigt fin och skön att sitta i!
När E nu är hemma och ledig så börjar renoveringen av vår lägenhet så häromdagen hade han målat, tapetserat, lagt golv och satt kakel på lilla toaletten så till veckan kommer han fortsätta med köket!
En månad av fotboll på tv, jätte kul!! INTE! ;)
Vi såg denna roliga och mysiga film i helgen!
Jag och E tog en sväng med båten på sjön vid stugan.
Grillat är godast!
Underbara serien är nu slut..

Sveriges Nationaldag!

2012-06-06 / 13:56:53
I går kom min kära sambo hem och det är skönt att han flyttar hem nu och är klar i Kalmar! Vi firade att han nu är klar i skolan med att ta en promenad ner till stan och vi satte oss på en uteservering, solen sken, vi käkade god mat och skålade för min kära E! En trevlig kväll tillsammans! I dag är jag ledig och det är ju lite lyx att vara ledig så här mitt i veckan och få vara tillsammans! Vi har haft Sonja här på fika en sväng och mumsade rabarberpaj. Nu regnar det ute så jag ska lägga mig i soffan och kolla på min favvoserie, One tree hill! I kväll blir det grillat kött och ett glas rosè om solen tittar fram igen! I morgon jobba igen och sen väntar personalsommarfest på kvällen!
Vi lyssnade och kollade även in star boys som sjöng ute på sandgrundsudden i går kväll!

Anton vann så klart!

2012-06-02 / 13:39:22
Lets dance finalen var verkligen så bra i går !! Och Molly och Anton var verkligen jätte bra både två, men Anton var en given vinnare tycker jag och kanon bra!

/Fridas Vardag

1e juni betyder sommar!!!

2012-06-01 / 08:03:35

I dag är det den 1e juni och sommaren är här nu! ;) Syrenen blommar för fullt, jag såg både hundkex och smörblomma häromdagen när jag var ute och gick! EM låter släpptes i dag som Rix FM's Ola Lustig har gjort, " kämpa gul och blå"! Fotbollen drar ju i gång och en vecka. OCH båtbussarna börjar gå i dag! Detta betyder, sommar!!! :) E gör sin sista skoldag i dag i Kalmar och sen väntar tenta till veckan sen kommer han hem på tisdag kväll! :) LYCKA! Nu väntar en lång dag på jobbet, men sen helg! Lets dance final i kväll och jag kommer sitta bänkad i soffan! Trevlig helg på er!

/Fridas Vardag
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!